Koudekerkseweg 86 te Vlissingen  |  Routebeschrijving
A A

Telefonische bereikbaarheid

Als u ons belt hoort u een keuze menu. De indeling van dit menu is afhankelijk van het tijdstip waarop u belt. Als u ervaring heeft opgedaan met het systeem weet u op een gegeven moment al welke keuze u wilt maken. U hoeft dan niet te wachten tot u de gehele boodschap gehoord heeft maar u kunt gelijk het nummer van uw keuze intoetsen.

Wij hebben meerdere lijnen. Als u belt terwijl de assistente bezig is wordt u in de wachtrij geplaatst. De assistente zal steeds proberen u zo spoedig mogelijk te woord te staan.

  • Van 08.00-10.00 uur kunt u bellen voor een afspraak. Toets hiervoor 2
  • Koffiepauze is van 10.15-10.30 uur.
  • Na 10.30 uur is de assistente bereikbaar voor labuitslagen en andere telefonische vragen. Toets hiervoor 4.
  • Lunch pauze is van 12.15-13.15 uur.
  • Vanaf 16.15 uur is de assistente afwezig. De dokter is tot 17.00 bereikbaar voor zaken die niet tot de volgende dag kunnen wachten. Toets hiervoor 5. Dit is dus niet alleen voor spoedgevallen!!

Herhaalrecepten kunt u 24 uur per dag aanvragen door een 3 in te toetsen. Alleen als wij met vakantie zijn kan dit niet. Klik hier voor meer uitleg hierover.

Heeft u een spoedgeval gedurende de openingsuren van de praktijk (werkdagen van 08.00-17.00 uur) dan kunt u zodra u verbinding heeft een 1 toetsen. U krijgt dan voorrang en wij proberen de telefoon zo snel mogelijk te beantwoorden.

Wij doen ons uiterste best om telefonisch zo goed mogelijk bereikbaar te zijn.
Daarvoor vragen wij uw medewerking:

  • Bel tussen 08.00-10.15 alleen voor het maken van een afspraak op het spreekuur of het aanvragen van een huisbezoek. Bel voor alle overige zaken tussen 10.30 en 11.30 uur of ‘s middags tussen 13.30 en 14.30 uur.
  • Maak voor het bestellen van medicijnen gebruik van de herhaalreceptenlijn. U doet dit door een 3 te toetsen als u verbinding heeft met onze praktijk. De herhaalreceptenlijn is 24 uur per dag bereikbaar en ook in de weekeinden, behalve tijdens onze vakanties.
  • Als u aan de balie iets wilt bespreken met de assistente, iets op wil halen of af wil geven doe dit dan niet van 08.00-10.15 uur.
  • Als het langer dan 10 minuten duurt voordat u een assistente aan de lijn heeft krijgt u opnieuw een keuzemogelijkheid:
    • 1 om een boodschap in te spreken om te worden teruggebeld. Spreek daarbij duidelijk uw telefoonnummer in.
    • 2 om aan de lijn te blijven.

Naast het beantwoorden van de telefoon kan de assistente ook bezig zijn met het geven van injecties, oren uitspuiten, maken van een hartfilmpje etc. Het is dan niet altijd handig om gestoord te worden door de telefoon. Het kan dan voorkomen dat u te horen krijgt dat de assistente telefonisch even niet beschikbaar is en dat u wordt gevraagd na 15 minuten terug te bellen. Wij vragen uw begrip daarvoor. Uiteraard zijn wij op die momenten wel voor spoedgevallen bereikbaar. Toets voor spoed 1.